Skip to main content

Bezorging in heel Nederland

 Eenvoudig pauzeren

Direct van de teler

Veelgestelde vragen

Actievoorwaarden

Is er een actie met een gratis vaas?

Yess, op dit moment krijg je bij de start van je abonnement van ons een gratis vaas naar keuze cadeau.

 

Wat mag je van ons verwachten?

  • Op prachtige boeketten die minimaal een week mooi staan;
  • Je kunt natuurlijk pauzeren als je er niet bent en via je account eenvoudig wisselen van boekettype en frequentie of bezorgdag o.a.;
  • Als je niet tevreden bent over je bloemen of er is iets mis, dan hebben we een fijn klantenteam dat voor je klaar staat om het binnen 48 uur zo goed mogelijk met je op te lossen;

Wat zijn de actievoorwaarden van de gratis vaas actie?

  • Als je lid bent geworden via de gratis vaasactie vroegen we je minimaal 5 boeketten bij ons te blijven;
  • Erna kun je op ieder moment eenvoudig opzeggen via je account;
  • De waarde van de vazen (€14,99) is niet in te wisselen voor een tegoed;
  • Deze actie was enkel geldig bij abonnementen, niet bij onze losse boeketten.

 

Wat mag je van ons verwachten?

  • Prachtige boeketten die minimaal een week mooi staan;
  • Voor de Lief maat hebben we drie perfecte vazen: Roos, Madelief en Iris ter waarde van €7,95.  Jij kunt zelf kiezen welke je het leukste vindt;
  • Voor de Echt Lief en de Heel Lief maat hebben we een doorzichtige grotere vaas Fleur ter waarde van €8,95;
  • Je vaas wordt met je eerste boeket meegestuurd;
  • Je kunt natuurlijk pauzeren als je er niet bent en via je account eenvoudig wisselen van boekettype en frequentie of bezorgdag o.a.;
  • Als je niet tevreden bent over je bloemen of er is iets mis, dan hebben we een fijn klantenteam dat voor je klaar staat om het binnen 48 uur zo goed mogelijk met je op te lossen;

Wat waren de actievoorwaarden van de Lenteweken actie met het starterspakket?

  • We vragen we je om bij deze actie minimaal 4 bossen bloemen lid te blijven;
  • Pauzeren kan altijd, tot minimaal 3 dagen voor je bos staat gepland;
  • Erna kun je op ieder moment eenvoudig opzeggen via je account;
  • De actie is alleen geldig wanneer je een abonnement neemt, niet bij eenmalige boeketten en niet op cadeau abonnementen;
  • Je kunt het bedrag van de korting op de vaas niet in korting laten uitkeren

Kan ik ook lid worden zonder dat ik ergens aan vast zit?

Natuurlijk! Het maximaal flexibele abonnement is dan echt iets voor jou. Je hebt dan geen actievoorwaarden, in dit geval dus geen minimale afname. Bekijk hier de flexibele opties.

De bezorgwijze

Hoe versturen jullie de bloemen?

We versturen jouw bestelling via PostNL in een speciale bloemen verzenddoos. De bloemen hebben genoeg water bij zich voor de reis. Je krijgt een handige Track & Trace email van ons zodat je weet wanneer het handig is thuis te zijn. Via de PostNL app kun je de bezorger een melding geven als je bijvoorbeeld wilt dat het boeket voor de deur gezet mag worden.

Op welke dagen bezorgen jullie en gebeurt dit altijd op die dag?

Wij bezorgen van woensdag t/m zaterdag. 98% van onze bloemen komt op de gekozen bezorgdag aan. Soms komt de bezorger een dag later. Dan is het prettig om te weten dat we je bloemen in de speciale verzenddoos zeker voor twee dagen water meegeven.

Hoe weet ik wanneer de bloemen aankomen?

Via Track & Trace, die we je de avond voor de bezorgdag sturen. Zo weet je het tijdvak van bezorging en kun je ook nog wat anders doen die dag!

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

De postbezorger zal dan eerst het proberen bij je buren en een kaartje achterlaten waar de bloemen zijn afgegeven. Als dat niet lukt gaan de bloemen naar het PostNL afhaalpunt bij jou in de buurt en kun je ze daar de volgende dag ophalen. Tip: via de PostNL app kun je tegenwoordig notities maken voor de bezorger. Bijvoorbeeld dat hij de bloemen voor je deur mag zetten, of achter de kliko enz!

Voor welke bezorgdata kan ik kiezen?

Wij bezorgen van woensdag t/m zaterdag. Tijdens het bestellen kun je zelf je eerste bezorgdag kiezen.

 

Avondbezorging is een optie en kost €1,50 per bezorging extra. In je account kun je onder ‘Bezorgopties’ de avondlevering aan en uit zetten.

 

Tip: komt het een keer net anders uit? Dan kun je eenvoudig je bezorgdag eenmalig wijzigen in je bezorgkalender. Doe dit wel minimaal 3 dagen van tevoren.

Hoe verander ik mijn bezorgdag?

Wil je wisselen van bezorgdag? Dat kan eenvoudig via je account. Log in, ga naar ‘Mijn Bezorgkalender’. Onder het kopje ‘Mijn vaste bezorgdag en -frequentie’ kun je gemakkelijk jouw standaard bezorgdag aanpassen. Klik hier voor een video tutorial.

 

Wil je eenmalig je bezorgdag wijzigen? Dat kan ook! Klik op de bestelling bij ‘Mijn Bezorgkalender’ en klik op de datum onder het kopje ‘Bezorgdatum’. Wijzig nu de bezorgdag van deze bestelling. Geef de wijziging dan minimaal 3 dagen van tevoren door. Klik hier voor een video tutorial voor eenmalige wijzigingen.

 

Vergeet alle wijzigingen niet op te slaan! Klik onderaan het scherm op de knop ‘Opslaan’ om de wijzigingen door te voeren.

Hoe schuif ik alle leveringen één week door?

Onder ‘Mijn Bezorgkalender’ staat de knop ‘Pas hier je leveringsweek aan’. Hier kun je alle leveringen een week mee verzetten. Vergeet de wijzigingen niet op te slaan.

Hoe kan ik voor avondlevering kiezen?

Via je account kun je gemakkelijk de avondlevering aan- of uitzetten. Voor avondlevering betaal je 1.50 per levering extra.
Log in en ga naar de knop ‘Bezorgopties’. Hier kun je de avondlevering aan- of uitzetten. Vergeet de wijzigingen niet op te slaan. Let op dat je minimaal 3 dagen voor geplande levering deze wijziging doorvoert.
Ging het nog even te snel? We hebben ook een handige video die je stap voor stap kunt volgen.

Zijn er wijzigingen tijdens de feestdagen?

Als een feestdag samenvalt met jouw bezorgdatum, kan het voorkomen dat PostNL die dag niet levert. We schuiven dan jouw levering door naar een andere dag in die week. Wij zullen ruim van tevoren een mail sturen als dit het geval is met jouw boeket. Mocht deze levering dan niet uitkomen, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Hoe houden jullie de bloemen vers tijdens transport?

Je bloemen zijn supervers ingepakt op de dag van verzending en hebben voldoende water mee voor 2 dagen. De stelen zijn ingewikkeld in een microvezel doekje met genoeg water. En het mooiste: je kan het doekje opnieuw gebruiken binnen huis!

Hoe was ik het microvezel doekje waar mijn bloemen in verpakt zijn?

Het microvezel doekje kan bij de eerste keer wassen een kleur afgeven. Je kan het doekje het beste goed op kleur sorteren en wassen, zodat de kleur niet gaat afgeven aan je andere was.

Over mijn abonnement

Wanneer wordt het bedrag van mijn rekening afgeschreven?

De eerste bos bloemen betaal je meteen bij aanmelding. Daarna schrijven we op de bezorgdag of iets daarna af.

Kan ik een bestelling pauzeren of overslaan?

Natuurlijk kun je leveringen pauzeren, dat kan eenvoudig via je account*. Klik op ‘Mijn Bezorgkalender’ voor een overzicht van jouw bestellingen. Je kan hier bestellingen pauzeren en veranderingen maken per bestelling.

 

Klik op de bestelling die je wilt pauzeren. Klik op de knop onder het kopje status. Kies voor de optie: ik wil deze levering overslaan. Vergeet niet op te slaan! Let op, pauzeren kan tot uiterlijk 3 dagen voordat je boeket gepland staat.

 

*Uitzondering: Als je lid bent geworden met een gratis vaas actie of gratis bos actie, dan kun je niet onbeperkt pauzeren. Zolang je nog niet alle verplichte bossen hebt ontvangen, kun je maximaal 3 keer pauzeren.

 

We hebben hier nog een handige video die alle stappen langsgaat.

Hoe pas ik mijn bezorg- en factuuradres aan?

Je kunt je bezorgadres wijzigen in je ‘Mijn Bezorgkalender’. Onder alle leveringen staat de knop ‘Pas hier je adres aan’. Na het opslaan van de wijzigingen is het bezorgadres van al je bestellingen gewijzigd. Hier vind je nog een handige tutorial.

 

Maar misschien wil je wel eenmalig de bloemen van je abonnement naar jouw moeder sturen. Dat kan! Het is ook een optie om eenmalig het adres te wijzigen van een bestelling. Hiervoor ga je opnieuw naar ‘Mijn Bezorgkalander’ en klik je op de bestelling die je eenmalig naar een ander adres wil sturen. Vervolgens klik je op de knop ‘Aanpassen’ onder het kopje bezorgadres. Na het opslaan is het adres van deze enkele bestelling gewijzigd. Vergeet dit niet minimaal 3 dagen te doen voor de geplande levering! Klik hier voor de tutorial.

 

Om je factuuradres te wijzigen klik je op de knop ‘Facturatie adres aanpassen’. Deze is te vinden in het startscherm van je account. Het is hier ook mogelijk om een btw-nummer in te vullen. Vergeet alle wijzigingen niet op te slaan! Klik onderaan het scherm op de knop ‘Opslaan’ om de wijzigingen door te voeren.

Hoe kan ik een factuur downloaden van een eerdere bestelling?

Om een factuur te downloaden van een eerdere bestelling van je abonnement ga je in je account naar de knop ‘Geschiedenis’.

 

Om een factuur te downloaden van een cadeaubon of cadeaubos, kan dit via de knop ‘Orderoverzicht’. Deze knop staat onderaan in je account.

 

Klik hier voor een tutorial over hoe je een factuur kan downloaden.

Kan ik wisselen tussen maten en type boeketten?

Yess, dit kan gemakkelijk via je account.

 

Ga naar ‘Mijn Boeketkeuze’ in je account. Hier kun je wisselen van formaat, maar ook wisselen tussen de Lief en Charmant ontwerpen. Vergeet de wijzigingen niet op te slaan.

 

Of wil je liever één keertje een ander ontwerp proberen? Dat kan ook! Ga naar de bestelling die je wil wisselen en klik op de grijze knop ‘Boeket wisselen’ die onder het kopje Inhoud staat. Vink het boeket naar keuze aan en sla de wijziging op. Leuk toch! Als je bijvoorbeeld jarig bent, doe je jezelf een keertje een groter boeket cadeau.

 

Let op, wisselen kan tot minimaal drie dagen voor je originele boeket gepland staat.

 

Klik hier voor de tutorial hoe je wisselt van boeket.

Kan ik de bezorgfrequentie aanpassen in mijn abonnement?

Wil je wat meer tijd tussen de boeketten? Of kan je juist niet wachten om meer bloemen te ontvangen? Via je account wissel je gemakkelijk de frequentie van je abonnement.

 

Ga naar ‘Mijn Bezorgkalender’. Onder het kopje ‘Mijn vaste bezorgdag en -frequentie’ kun je aangeven met welk tempo jij bloemen wil ontvangen. Vergeet de wijzigingen niet op te slaan.

Wil je wat meer tijd tussen de boeketten? Of kan je juist niet wachten om meer bloemen te ontvangen? Via je account wissel je gemakkelijk de frequentie van je abonnement.

 

Ga naar ‘Mijn Bezorgkalender’. Onder het kopje ‘Mijn vaste bezorgdag en -frequentie’ kun je aangeven met welk tempo jij bloemen wil ontvangen. Vergeet de wijzigingen niet op te slaan.

Kan ik ook meerdere boeketten per levering ontvangen?

Ja! Ga naar ‘Mijn Boeketkeuze’ in je account. Je kunt hier ook aangeven dat je meerdere boeketten per levering wil ontvangen.

 

Klik op de knop ‘Ik wil één bos per keer ontvangen’ en selecteer de optie ‘Ik wil meerdere bossen per keer ontvangen’. Klik op het plusje om een bos toe te voegen en sla je wijzigingen op.

 

Nog niet helemaal duidelijk? Klik dan hier voor een tutorial hoe je meerdere boeketten besteld.

Hoe bestel ik een vaas mee aan mijn volgende bestelling?

Leuk he, die vazen? Om ze mee te bestellen ga je in je account naar ‘Bestel iets leuks mee’. Hier zie je een overzicht wat voor leuks je allemaal kunt mee bestellen. Naast vazen hebben we bijvoorbeeld ook bloemenscharen en tijdelijke seizoen specials.

 

Klik op de roze knop ‘Kies datum’ voor het gewenste product en vink de levering aan wanneer je het product wil ontvangen. Klik tenslotte op de knop ‘Toevoegen’ en je kan jezelf gaan verheugen op de leuke vaas!

 

Klik hier voor de tutorial.

Hoe wissel ik mijn reguliere boeket voor de seizoenspecial?

Soms ben je gewoon even toe aan iets anders! Ga naar je account en ga naar ‘Bestel seizoenswissel’. Hier kan je jouw normale bos omwisselen voor een seizoensbos als deze beschikbaar zijn.

 

Kies je seizoensbos naar keuze en klik op de knop ‘kies datum’. Klik op de datum wanneer je de seizoensbos wilt omwisselen voor je normale boeket. De seizoensbos is alleen beschikbaar op de data die hier worden aangegeven. Als je een keuze hebt kunnen maken klik je op ‘Wisselkeuze bevestigen’.

 

Mocht het je nog niet helemaal duidelijk zijn hebben we hier nog een handige tutorial.

Ik wil mijn bankrekeningnummer wijzigen, hoe kan ik dit doen?

Helaas kan dit niet via ja account. Dit heeft te maken met de zorgvuldige controle op de toestemming van de automatische incasso.

Deze toestemming is gelinkt aan het rekeningnummer waarmee je bij het afsluiten van je abonnement hebt betaald.

Als wij het rekeningnummer handmatig zouden aanpassen dan ontbreekt hiervoor de goedkeuring en zal de incasso daarom ook niet plaatsvinden.

Het beste is daarom helaas om een nieuw abonnement af te sluiten en het lopende abonnement te annuleren. Onderaan bij Mijn Abonnement in je account staat de annuleerknop. Mocht het niet lukken je abonnement te annuleren dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Hoe kan ik opzeggen?

Opzeggen kan eenvoudig via je persoonlijke account.

Log in en scrol naar beneden bij je account. Hier vind je de knop ‘Opzeggen’.

We vragen je vervolgens naar de reden van je opzegging. Het zou fijn zijn als je dit zo volledig mogelijk zou willen aangeven, hier kunnen we alleen maar van leren!
 
Je ontvangt hierna van ons nog een bevestiging van je opzegging op de mail.
 
Mocht je de annuleer-knop niet zien in je account dan ben je waarschijnlijk lid geworden met de gratis vaas actie of 1e bos gratis actie. Hierin vragen we je minimaal vijf boeketten bij vaas actie, of zes (juli ’21) of vier (november ’21) boeketten bij 1e bos gratis actie, lid te blijven. Pas als je dat minimale aantal hebt ontvangen wordt annuleerknop zichtbaar. Mocht dit voor jou niet het geval zijn en lukt het annuleren toch niet dan hoor ik het natuurlijk graag!
 
Let op: Annuleer je binnen drie dagen voor een geplande levering dan bezorgen we nog één keer een bos bloemen bij je.

Zakelijk abonnement

Over de bloemen

Wat is het verschil tussen Lief, Echt Lief en Heel Lief precies?

Lief is ons meest betaalbare boeket. De Echt Lief is een slag groter, en de Heel Lief nog een slag groter met langere stelen. Alle drie in de mooie veldbloemen stijl!

  • Lief: 13-14 stelen en lengte van de langste stelen is 74 cm
  • Echt Lief: 17-18 stelen en de lengte van de langste stelen is ook 74 cm
  • Heel Lief: 19-20 stelen, de lengte van de langste stelen is 84 cm

Bij de Lief passen de vazen met de patroontjes (Madelief, Roos en Iris)

Bij de Echt Lief en de Heel Lief past vaas Fleur het beste.

Wat is het verschil tussen de Lief en de Charmant boeketten?

In het kort: de Lief boeketten zijn ontwerpen in de mooie veldbloemen stijl en de Charmant boeketten in de meer klassieke stijl.

‘Lief’ stijl in het kort:

  • Iedere steel is uniek
  • We werken met hoogteverschil zodat iedere bloem tot haar recht komt;
  • Gebruiken de lengte, Lief en Echt Lief zijn max 74cm en Heel Lief 84 cm.

‘Charmant’ stijl in het kort:

  • We herhalen stelen meerdere keren;
  • We werken met summier hoogteverschil zodat de bos heel vol wordt maar toch speels oogt;
  • Er is een minder lange lengte voor een volle valling over de vaasrand: 55cm voor Charmant en Echt Charmant en 60cm voor Heel Charmant
  • Veel volume, deze boeketten bevatten daarom meer stelen.

 

 

Hoe groot is het Heel Lief boeket? Wat zijn de maten?

Het boeket heeft 19 a 20 stelen. En de maximale hoogte van de hoogste stelen is 84 centimeter

Hoe groot is het Echt Lief boeket? Wat zijn de maten?

Het boeket heeft  17 a 18 stelen. En de maximale hoogte van de hoogste stelen is 74 centimeter

Hoe groot is het Lief boeket? Wat zijn de maten?

Het boeket heeft 13 a 14 stelen. En de maximale hoogte van de hoogste stelen is ongeveer 74 centimeter

Krijg ik het boeket dat staat afgebeeld?

Je krijgt een boeket in deze stijl. De bossen die afgebeeld staan zijn voorbeelden en goede referenties. We werken met seizoensbloemen en iedere twee weken (startend met de even week) hebben we een nieuw ontwerp.

Werken jullie met lelies?

In de veldboeketten niet, mogelijk in de charmant boeketten wel.

Reden is allergieën en mogelijk giftig voor katten.

Let op: tijdens Kerst nemen wij wel de amaryllis op, familie van de lelie

Over de vazen enz:

Hoe groot zijn de vazen precies?

Madelief, Roos en Iris: 25 cm hoog, 12 cm diameter, vaasmond 7 cm diameter –> passen goed bij boeketmaat Lief
Fleur: 27cm hoog, 16,5 cm diameter, vaasmond 10 cm diameter –> passen goed bij Echt Lief en Heel Lief en alle Charmant boeketten

 

De Smoked vazen (enkel als abonnee via het account mee te bestellen):

Sanne: 25 cm hoog en 14,5cm diameter

Fayèn: 30 cm hoog en 19 cm diameter

De bloemverdeler, hoe werkt dat?

De bloemverdeler is een handig hulpje voor de 2e of soms de 3e week, als je wat minder bloemen overhebt van je boeket. Door ze te met dit hulpje te verdelen staat het toch nog stylish in de vaas!

De verdeler past op de Iris, Madelief, Roos en Fleur vaas. Helaas niet op de nieuwe ‘smoked’ vazen Fayèn en Sanne.

Gemaakt door mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, op de Zorgboerderij de Lingehof in Renoy.

Betaalbaar

Waarom zijn jullie zo betaalbaar?

Het start bij het feit dat dit onze missie is, het zo betaalbaar mogelijk maken van mooie bloemen. Met eerlijke prijzen voor de teler natuurlijk.
Omdat we direct inkopen bij telers, verdwijnt er een schakel uit de markt, dat komt ten goede aan de prijs en de versheid. Verder houden we het simpel, geen talloze opties, dat houdt het efficiënt.

Is alles goedkoper?

Onze cadeaubossen zijn heel betaalbaar, maar dat geldt ook voor onze vazen, het kaartje en de verzendkosten. We durven dus zeker te zeggen dat we de betaalbaarste zijn!

Duurzaamheid

Wat doen jullie aan duurzaamheid?

Duurzaam ondernemen is heel belangrijk voor ons. Onze focus ligt op duurzamere inkoop, duurzamer vervoer en duurzamer verpakken.

Duurzamere inkoop:

We werken met zoveel mogelijk met telers uit de buurt. Verder kijken we naar Fair trade opties.

Duurzamer vervoer:

  • Je bloemen maken geen onnodige meters, ze gaan immers niet vanaf de veiling nog het land door naar bloemisten.
  • Onze bloemen ‘rijden mee’ met PostNL, zodat er niet nog een busje door de straat gaat.

Duurzamer verpakken:

  • Qua verpakkingen lopen we veruit voorop, onze dozen zijn licht, gemaakt van 100% gerecycled karton niet onnodig groot.
  • En jouw bloemen rollen we voorzichtig in papier in plaats van plastic.
  • Zelfs onze bloemenvoeding zit in een papieren zakje t en tot aan het stukje tape en het dichtplakken van de doos denken we aan de duurzaamste keuzes.

Bloemen cadeau geven

Hoe kan ik een cadeaubos verzenden?

Wat super lief dat je iemand blij wil maken met een cadeaubos! Je kunt losse cadeaubossen bestellen via www.bloemenvandetelerbezorgen.nl. En als abonnee betaal je geen bezorgkosten! Zorg er wel voor dat je bent ingelogd om de optie Gratis verzending abonnee te selecteren.

Hoe krijg ik korting als ik iemand lid maak?

Ga naar je account en klik op de knop ‘Maak iemand lid’.

Nodig nu iemand uit via email, whatsapp of Facebook dan krijgen jullie bij activering beide €5,- korting!

Cadeaubon

Hoe kan ik mijn cadeaubon verzilveren?

Je kan je bon verzilveren door op je mobiel naar menu te gaan en vervolgens bon verzilveren en op je computer naar bon verzilveren helemaal bovenaan het scherm te gaan. Kies het abonnement dat je gekregen hebt en druk op bestellen. Het lijkt net of je een nieuw abonnement bestelt, maar dat is niet het geval.  

Vervolgens de code invullen en dan zie je dat je bestelling op 0 euro komt te staan.  

Bekijk hier een handig how-to filmpje

Mijn code werkt niet, wat nu?

Soms wordt een 0 voor een O aangezien. Daarom adviseren wij altijd de code te kopiëren. Lukt het nog steeds niet? Vul dan een contactformulier op de contact pagina in met vermelding van je code en je gegevens en wij komen op werkdagen binnen 48 uur bij je terug.  

Niet gevonden wat je zocht?

Neem contact met ons op